Literatura Kontakti Notikumi Linki
Mājas lapa

info@carelinks.net

Dabūt grāmatu
" Bībeles Pamati"
bezmaksas!

 

ĪSTENAIS NELABAIS:Ko Bībele saka par velnu

English-Latvian Parallel New Testament / Jaunā Derība Angļu un latviešu paralēls izdevums

1-13 Vai Jēzus radīja zemi?

„Viņš ir neredzamā Dieva attēls, visas radības pirmdzimtais; Viņā radītas visas lietas debesīs un virs zemes, redzamās un neredzamās, gan troņi, gan kundzības, gan valdības, gan varas. Viss radīts caur Viņu un uz Viņu, bet Viņš pats ir pirms visa, un viss pastāv Viņā. Viņš ir Savas miesas, proti, draudzes, galva, sākums, pirmdzimtais starp mirušiem…” (Kol.1:15-18).
Tieši šādi panti var radīt iespaidu, ka Jēzus bija tas, kas faktiski radījis zemi.

  1. Ja to pieņem par burtisku patiesību, tad daudzie panti, kas māca, ka Jēzus nepastāvēja pirms savas dzimšanas, ir krasā pretrunā ar to. 1.Mozus grāmata nepārprotami māca, ka Dievs ir radītājs. Vai nu Jēzus vai Dievs bija radītājs; ja mēs sakām, ka Jēzus bija radītājs, tai laikā kad 1.Moz. grāmata māca, ka tas bija Dievs, tad mēs faktiski vienādojam Jēzu ar Dievu. Tādā gadījumā nav iespējams izskaidrot tos daudzos pantus, kuri pauž atšķirību starp Dievu un Jēzu (skat Nodarbību 8.2, kur minēti attiecīgi piemēri).
  2. Jēzus bija „pirmdzimtais”, kas paredz aizsākumu. Nav pierādījumu tam, ka Jēzus būtu Dieva „pirmdzimtais” pirms burtiskās zemes radīšanas. 2.Sam. 7:14 un Ps.89:27 pravieto, ka Dāvida pēcnācējs kļūs par Dieva pirmdzimto. Kad šie panti tapa, viņa vēl nebija; tādēļ viņa nebija arī radīšanas procesa laikā. Jēzus kļuva par „Dieva Dēlu spēkā”  ar Savu augšāmcelšanos no mirušiem (Rom.1:4). Dievs, „Jēzu uzmodinādams…piepildījis apsolījumu…kā arī otrā psalmā rakstīts: Tu esi Mans Dēls, šodien Es Tevi esmu dzemdinājis” (Ap.d.13:32,33). Tādējādi, Jēzus kļuva par Dieva pirmdzimto caur augšāmcelšanos. Ievērojiet arī to, ka dēls, kas stāv pie tēva labās rokas, asociējas ar pirmdzimto (1.Moz.48:13-16), un Kristus pēc augšāmcelšanās tika paaugstināts pie Dieva labās rokas (Ap.d.2:32; Ebr.1:3).
  3. Tieši šajā ziņā Jēzus aprakstīts kā pirmdzimtais no mirušiem (Kol.1:8), vārdkopa, kas radniecīga ar „visas radības pirmdzimtais” (Kol.1:15). Tādēļ Viņš saka par sevi: „mirušo pirmdzimtais”, „Dieva radības sākums” (Atkl.1:5; 3:14). Jēzus bija pirmais no jaunas radības nemirstīgiem vīriešiem un sievietēm, kuru augšāmcelšanās un atdzimšana par nemirstīgiem Dieva bērniem kļuva iespējama Jēzus nāves un augšāmcelšanās rezultātā (Ef.2:10; 4:23,24; 2.Kor.5:17). „Kristū visi tiks dzīvi darīti. Bet ikviens savā kārtā: vispirms Kristus, pēc tam tie, kas Kristum pieder Viņa atnākšanas dienā” (1.Kor.15:22,23). Tā ir tā pati doma, kas pausta Kol.1. Jēzus bija pirmais, kas augšāmcēlies un saņēmis nemirstību, viņš bija jaunās radības pirmdzimtais un patiesi ticīgie sekos Viņa pēdās Viņa atnākšanas dienā.
  4. Tādējādi radība, par kuru runāts Kol.1 attiecas uz jauno radību, nevis uz radīšanu, par kuru runāts 1.Mozus grāmatā. Caur Jēzu „radītas visas lietas…gan troņi…gan kundzības” un tml. Pāvils nesaka, ka Jēzus radījis visas lietas, kā upes, kalnus, putnus un tml. Šīs jaunās radības elementi attiecas uz tām balvām, kuras mēs saņemsim Dieva Valstībā. „Troņi…kundzības” un tml. attiecas uz to, ka augšāmceltie ticīgie būs „par ķēniņiem un priesteriem, kas valdīs pār visu zemi” (Atkl.5:10). Tas viss kļuva iespējams Jēzus darba rezultātā. „Viņā radītas visas lietas debesīs” (Kol.1:16). Ef.2:6 mēs lasām par ticīgajiem Kristū, kas ir paaugstināti „debesīs”. Jebkurš, kas ir kristījies Jēzus Vārdā, ir jauns radījums (2.Kor.5:17). Būdami Kristū, mēs esam glābti caur Viņa nāvi (Kol.1:22). Planētu nevar radīt caur to, ka mēs esam Kristū. Tātad šie panti māca, ka augstais garīgums, kas mums ir tagad dots un kuru mēs pieredzēsim nākotnē, kļuvis iespējams pateicoties Kristum. Debesis un zeme satur visas lietas, kas caur Viņu un caur Viņa krusta asinīm tika salīdzinātas, nodibinot visu starpā mieru (Kol.1:16-20), parādot ar to, ka „viss…debesīs” attiecas drīzāk uz ticīgajiem, kas tagad „paaugstināti debesīs”, nevis uz materiālajām lietām mums visapkārt.
  5. Ja Jēzus bija radītājs, vai tad nav dīvaini, ka Viņš saka: „Bet no pasaules sākuma Dievs viņus radījis…” (Mk.10:6). Tas nepārprotami rāda, ka Viņš Dievu redzēja kā radītāju, ne Sevi. Un, ja Viņš būtu burtiski radījis visu debesīs, tas ietvertu arī Dievu.                 

 

 

   
 

PIRMĀ NODAĻA: Bībeles Pamati

 

 
1-1 Dieva personība || 1-2 Kas izriet no viendievības | 1-3 Dieva izpausme | 1-4 Dieva Gars || 1-5 Vai Svētais Gars ir persona? | 1-6 Personifikācijas princips | 1-7 Apsolījumi Ēdenē | 1-8 Apsolījumi Ābrahāmam | 1-9 Apsolījumi Dāvidam | 1-10 Vecās Derības pravietojumi par Jēzu | 1-11 Dzimšana no jaunavas | 1-12 Kristus vieta Dieva plānā | 1-13 Vai Jēzus radīja zemi? | 1-14 Jēzus nav iepriekš pastāvējis: Nu un tad? | 1-15 Atšķirības starp Dievu un Jēzu | 1-16 Jēzus daba | 1-17 Jēzus cilvēcība | 1-18 Jēzus uzvara | 1-19 Jēzus asinis | 1-20 Jēzus un Mozus bauslība | 1-21 Jēzus kā mūsu pārstāvis | 1-22 Kristus augšamcelšanās nozīme priekš mums | 1-23 Kristus mira par mani: Tad kas man būtu jādara? | 1-24 Kristus iedvesma ikdienas dzīvē |
OTRĀ NODAĻA: Īstenais Kristus
  2-1 Jēzus tēli | 2-2 Aba, Tēvs | 2-3 Kā Jēzus Sevi pasludina | 2-4Jēzus – Palestīnas ebrejs | 2-5 Jēzus un tauta | 2-6 Jēzus vārdi | 2-7 Jēzus nabadzība | 2-8 Jēgas atrašana ikdienas pieredzē | 2-9 Jēzus – intelektuālis | 2-10 Jēzus dabiskums | 2-11 Spēja uztvert citu vajadzības | 2-12 Jēzus – radikālis | 2-13 Jēzus radikālās prasības | 2-14 Jēzus radikālā valoda | 2-15 Jēzus radikālā autoritāte | 2-16 Jēzus radikālā pieņemšana | 2-17 Pārprastais Jēzus | 2-18 Īstenais krusts: Šodien ir piektdiena | 2-19 Šodien tāds pats kā vakar | 2-20 21.gadsimta Jēzus | 2-21 Kristus cilvēciskuma nozīme | 2-22 Jēzus dievišķā puse | 2-23 Tēvs un Dēls | 2-24 Koncentrēšanās uz Kristu | 2-25 Jēzus Gars|
 
TREŠĀ NODAĻA: Kā īstenais Kristus tika pazaudēts
 

Kāpēc tika pieņemta Trīsvienība 3-1 Pielāgošanās pagānismam | 3-2 Patiesa intelektuāla neveiksme? | 3-3 Domas, ka Jēzus nav cilvēks, psiholoģiskā pievilcība | 3-4 Ebreju ietekme uz Trīsvienību | 3-5 Netīrā politika un Trīsvienības doktrīna | 3-6 Trīsvienība: vēlme pēc atzīšanas | 3-7 Kā tika pazaudēts īstenais Kristus |

   
PIELIKUMS: Daži sagrozīti Raksti
  1 Ievads | 2-1 Iesākumā bija vārds” | 2-2  „Vārds bija pie Dieva” | 2-3 „Vārds tapa miesa" | 2-4 „Vārds bija Dievs” | 2-5 „Caur Viņu viss ir radies” | 2-6 Kā Logos / vārds tapa miesa | 3  Jēzus Sevis uzcelšana (Jņ.2:19-21) | 4 „Dievs ir Gars (Jņ.4:24) | 5 „Es esmu no debesīm nācis” (Jņ.6:33,38) | 6 „Pirms Ābrahāms tapa, esmu Es” (Jņ.8:58) | 7 To skaidrību, kas Man bija pie Tevis, pirms pasaule bija” (Jņ.17:5) | 8 „Klints, kas tiem gāja līdzi” (1.Kor.10) | 9 „Dieva veidā būdams” (Fil.2) | 10 Kolosiešiem 1:15-18: „Viņā radītas visas lietas” | 11 Kas bija Melhisedeks? |