Literatura Kontakti Notikumi Linki
Mājas lapa

info@carelinks.net

Dabūt grāmatu
" Bībeles Pamati"
bezmaksas!

 

ĪSTENAIS NELABAIS:Ko Bībele saka par velnu

English-Latvian Parallel New Testament / Jaunā Derība Angļu un latviešu paralēls izdevums

2-6 Kā Logos / Vārds tapa miesa?

Kā tas notika, ka Vārds tapa miesa Jēzus personā? Tas nav tikai Viņa dzimšanas veida jautājums. „Vārda” tituls tika dots Kungam kā atzinība par Viņa sasniegumiem esot un topot par „Vārdu”, kas „tapa miesa”. Tas nebija kaut kas, kas notika ar Kungu automātiski kā neatvairāms process bez jebkādas Viņa līdzdalības. Kunga atsauces uz Veco Derību, Viņa Tēva vārda labā pārzināšana un lietošana bez šaubām spēlēja lielu lomu šai procesā, kad „Vārds tapa miesa”. Ja Pāvils atsaucas uz Kunga Jēzus vārdiem caurmērā katrā ceturtajā pantā, jādomā, ka Dieva Dēls citēja un atsaucās uz Sava Tēva vārdiem vēl biežāk. Un tas atklājas, kad mēs sākam pētīt Kunga vārdus, lai atrastu tajos saistību ar Veco Derību.    

Iespējams, neapzināti Kungs lieto Sava Tēva vārdus, kad, izvests no pacietības, Viņš saka: „Ak, tu neticīgā un samaitātā cilts, cik ilgi Es vēl būšu pie jums? Cik ilgi Es vēl jūs panesīšu?” (Mt.17:17). Kungs, protams, būs teicis šos vārdus aramiešu valodā – taču pārsteidzoša ir šo izteicienu līdzība ar Tēva vārdiem ebreju valodā, kuri lasāmi 4.Moz.14:27: „Cik ilgi Man būs ar šo ļauno draudzi ciesties…?” Tāpat kā dēls lieto vārdus un izteicienus ‘nu gluži kā tēvs!’, tā darīja arī Jēzus. Ar to es gribu teikt, ka Kungs necitēja un neatsaucās uz Tēva vārdiem, kas lasāmi Vecajā Derībā, tā, kā to darīja, teiksim, Pāvils vai Pēteris. Būdams Tēva Dēls, Viņš runāja gluži tāpat kā Tēvs. Protams, ka Viņa prāts bija Rakstu piesātināts, bet, neskatoties uz to, ir saskatāma līdzība vārdu lietojumā un to pamatā esošajā domu gājumā, kas pastāv tikai tēvu un dēlu starpā. Un Viņa vārdi Mt.17:17 = 4.Moz.14:27, man šķiet, itin labi ilustrē šo domu.

Vēl pārsteidzošāks šķiet šo atsauču uz Veco Derību līmenis, dziļums un daudzveidība, kad mēs atceramies, ka daži no tiem bija sarunā izteikti vārdi, kas noteikti nebija iepriekš sagatavoti. Literatūru var meistarīgi piesātināt ar daudzveidīgām atsaucēm. Bet runātāja atsauču dziļums liek apbrīnot Viņa prāta darbības dziļumu. Taču Kunga gadījumā tas atspoguļo Viņa pilnīgo Tēva vārda atziņu, vārda patiesā gara apjausmu. Viņš to elpoja, domāja, runāja, dzīvoja to. Un tas atspoguļojās visā, ko Viņš sacīja. Viņš patiesi bija „vārds, kas tapa miesa”. Zemāk ir minēti tikai daži Jēzus pirmo vārdu piemēri; taču šo sarakstu var turpināt. Fakts ir tas, ka caurmērā Kungs atsaucas uz Veco Derību vismaz trīs reizes katrā pantā! Tas nozīmē, ka teikumā katrs izteiciens, kuru Viņš lieto, kā to liecina pieraksti, ir atsauce uz Viņa Tēva vārdiem. To varētu pielīdzināt tēvu zaudējušā dēla sajūsmai, kad Viņš atrod Sava nelaiķa tēva vārdus un dedzīgi uztver to jēgu tā, kā to nespētu izdarīt neviens cits.     

Jēzus vārdi

Sasaucas ar Veco Derību

Mt.3:15 Tam tā jānotiek! Jo tā mums vajag piepildīt visu taisnību.

Ecēh. 18:19,21 darījis taisnību, pildījis likumus

Mt.4:4 Stāv rakstīts: cilvēks nedzīvo no maizes vien, bet no ikkatra vārda, kas iziet no Dieva mutes.

5.Moz.8:3 citēts burtiski

 

Mt.4:7 Atkal stāv rakstīts: Dievu, savu Kungu, tev nebūs kārdināt.

5.Moz.6:16 citēts burtiski

Mt.4:10 Atkāpies, sātan! Jo stāv rakstīts: tev būs Dievu, savu Kungu pielūgt un Viņam vien kalpot.

5.Moz.6:13 citēts burtiski

Mt.5:3 Svētīgi garā nabagi, jo tiem pieder Debesu valstība.

Ps.40:18; Jes.41:17; 61:1

Mt.5:4 Svētīgi tie, kam bēdas:

Jes.61:1-3; 66:2

jo tie tiks iepriecināti

Jes.40:1

Mt.5:5 Svētīgi lēnprātīgie:

Ps.37:11,20; Jes.60:21; Sal.pam.22:24,25; 25:8,15

jo tie iemantos zemi

1.Moz.15:7,8; 2.Moz.32:13

Mt.5:6 Svētīgi izsalkušie un izslāpušie pēc taisnības, jo tie tiks paēdināti.

1.Moz.49:18; Ps.17:15; 119:20; Jer.23:6; Jes.45:24; 51:1; 55:1; 65:13

Mt.5:7 Svētīgi žēlsirdīgie, jo tie dabūs žēlastību

2.Sam.22:26,27; Ps.18:25,26

Mt.5:8 Svētīgi sirdsšķīstie, jo tie Dievu redzēs

2.Moz.33:20; Ījaba19:25-27; Ps.17:15; Jes.6:5; 38:3,11

Ja jūs izsekojat dažām no šīm atsaucēm – un to ir daudz vairāk, nekā es šeit esmu izvēlējies uzskaitīt – kļūst skaidrs, ka Kunga prāts spēj darboties vairākos dažādu atsauču līmeņos vienlaicīgi. Tas nozīmē, ka mēs varam runāt ne tikai par Viņa lielisko Sava Tēva vārda pārzināšanu. Viņam piemita intelektuālā spēja, kā jau paša Dieva Dēlam, domāt un runāt vairākos līmeņos vienlaicīgi. Līdz ar to Viņa vārdi bija Dieva domu un vārdu piesātināti. Viņš tik lielā mērā, tik dziļi un pilnīgi bija „Vārds, kas tapa miesa”. Un, analizējot tās vietas Vecaja Derībā, no kurām Kungs citēja, mēs atrodam, ka Viņam bija iemīļotākas vietas – kā jau tas no cilvēka sagaidāms. Šķiet, ka Viņam īpaši bija iepatikušās atsauces uz „Kalpu” Jesajas pēdējās nodaļās; kā arī Psalmos. No šīm divām grāmatām Viņš citē burtiski un brīvi ar pārliecību un atbilstību, kas liecina par teksta perfektu pārzināšanu. Bet tas veids un apjoms, kādā Viņš to visu piemēro Sev, patiesi apstiprina to, ka Viņā „Vārds tapa miesa”.    

 

   
 

PIRMĀ NODAĻA: Bībeles Pamati

 

 
1-1 Dieva personība || 1-2 Kas izriet no viendievības | 1-3 Dieva izpausme | 1-4 Dieva Gars || 1-5 Vai Svētais Gars ir persona? | 1-6 Personifikācijas princips | 1-7 Apsolījumi Ēdenē | 1-8 Apsolījumi Ābrahāmam | 1-9 Apsolījumi Dāvidam | 1-10 Vecās Derības pravietojumi par Jēzu | 1-11 Dzimšana no jaunavas | 1-12 Kristus vieta Dieva plānā | 1-13 Vai Jēzus radīja zemi? | 1-14 Jēzus nav iepriekš pastāvējis: Nu un tad? | 1-15 Atšķirības starp Dievu un Jēzu | 1-16 Jēzus daba | 1-17 Jēzus cilvēcība | 1-18 Jēzus uzvara | 1-19 Jēzus asinis | 1-20 Jēzus un Mozus bauslība | 1-21 Jēzus kā mūsu pārstāvis | 1-22 Kristus augšamcelšanās nozīme priekš mums | 1-23 Kristus mira par mani: Tad kas man būtu jādara? | 1-24 Kristus iedvesma ikdienas dzīvē |
OTRĀ NODAĻA: Īstenais Kristus
  2-1 Jēzus tēli | 2-2 Aba, Tēvs | 2-3 Kā Jēzus Sevi pasludina | 2-4Jēzus – Palestīnas ebrejs | 2-5 Jēzus un tauta | 2-6 Jēzus vārdi | 2-7 Jēzus nabadzība | 2-8 Jēgas atrašana ikdienas pieredzē | 2-9 Jēzus – intelektuālis | 2-10 Jēzus dabiskums | 2-11 Spēja uztvert citu vajadzības | 2-12 Jēzus – radikālis | 2-13 Jēzus radikālās prasības | 2-14 Jēzus radikālā valoda | 2-15 Jēzus radikālā autoritāte | 2-16 Jēzus radikālā pieņemšana | 2-17 Pārprastais Jēzus | 2-18 Īstenais krusts: Šodien ir piektdiena | 2-19 Šodien tāds pats kā vakar | 2-20 21.gadsimta Jēzus | 2-21 Kristus cilvēciskuma nozīme | 2-22 Jēzus dievišķā puse | 2-23 Tēvs un Dēls | 2-24 Koncentrēšanās uz Kristu | 2-25 Jēzus Gars|
 
TREŠĀ NODAĻA: Kā īstenais Kristus tika pazaudēts
 

Kāpēc tika pieņemta Trīsvienība 3-1 Pielāgošanās pagānismam | 3-2 Patiesa intelektuāla neveiksme? | 3-3 Domas, ka Jēzus nav cilvēks, psiholoģiskā pievilcība | 3-4 Ebreju ietekme uz Trīsvienību | 3-5 Netīrā politika un Trīsvienības doktrīna | 3-6 Trīsvienība: vēlme pēc atzīšanas | 3-7 Kā tika pazaudēts īstenais Kristus |

   
PIELIKUMS: Daži sagrozīti Raksti
  1 Ievads | 2-1 Iesākumā bija vārds” | 2-2  „Vārds bija pie Dieva” | 2-3 „Vārds tapa miesa" | 2-4 „Vārds bija Dievs” | 2-5 „Caur Viņu viss ir radies” | 2-6 Kā Logos / vārds tapa miesa | 3  Jēzus Sevis uzcelšana (Jņ.2:19-21) | 4 „Dievs ir Gars (Jņ.4:24) | 5 „Es esmu no debesīm nācis” (Jņ.6:33,38) | 6 „Pirms Ābrahāms tapa, esmu Es” (Jņ.8:58) | 7 To skaidrību, kas Man bija pie Tevis, pirms pasaule bija” (Jņ.17:5) | 8 „Klints, kas tiem gāja līdzi” (1.Kor.10) | 9 „Dieva veidā būdams” (Fil.2) | 10 Kolosiešiem 1:15-18: „Viņā radītas visas lietas” | 11 Kas bija Melhisedeks? |