Literatura Kontakti Notikumi Linki
Mājas lapa

info@carelinks.net

Dabūt grāmatu
" Bībeles Pamati"
bezmaksas!

 

ĪSTENAIS NELABAIS:Ko Bībele saka par velnu

English-Latvian Parallel New Testament / Jaunā Derība Angļu un latviešu paralēls izdevums

2-15 Jēzus radikālā autoritāte

Kungs nereti uzsāka savu runu ar vārdu „Āmen” – ‘patiesi’, ‘protams’, ‘droši…Es jums saku…’. Taču parasti šis vārds noslēdza kādu teikumu, lūgšanu vai apgalvojumu (1). Bet Kungs ievadīja Savu runu ar to. Un šī Viņa stila iezīme ir nepārprotami saistījusi visu evaņģēliju rakstītāju uzmanību. Marks to piemin 13 reizes, Matejs - 9 reizes, Lūka – 3 reizes un Jānis – 25 reizes. Un arī mums būtu jāuztver šī fakta zīmīgums. Jeremias arī piemin, ka vārdu amen „ebreju valodas praksē lieto, lai apstiprinātu, piekristu vai piesavinātos kādas citas personas vārdus, taču Jēzus to lieto, lai izteiktu piekrišanu saviem ievadvārdiem… ja kāds savu lūgšanu beidza, sakot amen, tas tika uzskatīts par neziņas izrādīšanu”. Tādējādi, Jēzus ievadīja radikāli jaunu runāšanas veidu. Kunga ārkārtīgās autoritātes sajūta neizraisīja apsmieklu, it kā tie būtu kāda pašapmāna pārņemta ‘svētā’ murgi. Jo pūļi viņu apsēda un pat rūdītie sargi, kuriem bija jāapcietina Jēzus, atteicās izpildīt šo uzdevumu, aizbildinoties ar cilvēciski nepārliecinošo argumentu, ka „nekad vēl neviens cilvēks nav tā runājis”. Un tā ir tā pārsteidzošā galīgās autoritātes sajūta, ko mēs, kas Viņu nekad neesam sastapuši un paši ar savām ausīm Viņa vārdus neesam dzirdējuši, brīnumainā veidā sajūtam pat šodien. Tas ir iedvesto evaņģēliju pierakstu spēks, taču tas ir arī ārkārtīgi iespaidīgās Personības spēks, ko šie pieraksti pārraida. Kunga autoritātes izjūta palīdz izskaidrot arī Jņ.8:17,18 pausto loģiku. Jūdi apsūdz Viņu, ka Viņš pats liecinot par Sevi, tādēļ arī Viņa liecība nav patiesa. Kungs atbild, ka bauslībā ir rakstīts, ka divu cilvēku liecība ir patiesa. Un Viņš turpina, ka Viņš ir viens, kas liecina par Sevi, kā arī Tēvs: „Es esmu viens, kas liecina par Sevi, un par Mani liecina Tēvs, kas Mani sūtījis”. Bet tieši to jau viņi arī bija teikuši, ka Viņš liecina par Sevi un tādēļ: „Tava liecība nav patiesa” (Jņ.8:13). Taču šķiet, ka Viņa atbilde tos būs apklusinājusi. Acīmredzot Viņam piemītošā autoritāte bija tik liela, ka Viņa liecība par Sevi bija pietiekoša liecība.

Piezīmes

    • Skat rakstu „Amen” Joachima Jeremias grāmatā New Testament Theology (New York: Scribner’s, 1971), pp.35,36.   

 

   
 

PIRMĀ NODAĻA: Bībeles Pamati

 

 
1-1 Dieva personība || 1-2 Kas izriet no viendievības | 1-3 Dieva izpausme | 1-4 Dieva Gars || 1-5 Vai Svētais Gars ir persona? | 1-6 Personifikācijas princips | 1-7 Apsolījumi Ēdenē | 1-8 Apsolījumi Ābrahāmam | 1-9 Apsolījumi Dāvidam | 1-10 Vecās Derības pravietojumi par Jēzu | 1-11 Dzimšana no jaunavas | 1-12 Kristus vieta Dieva plānā | 1-13 Vai Jēzus radīja zemi? | 1-14 Jēzus nav iepriekš pastāvējis: Nu un tad? | 1-15 Atšķirības starp Dievu un Jēzu | 1-16 Jēzus daba | 1-17 Jēzus cilvēcība | 1-18 Jēzus uzvara | 1-19 Jēzus asinis | 1-20 Jēzus un Mozus bauslība | 1-21 Jēzus kā mūsu pārstāvis | 1-22 Kristus augšamcelšanās nozīme priekš mums | 1-23 Kristus mira par mani: Tad kas man būtu jādara? | 1-24 Kristus iedvesma ikdienas dzīvē |
OTRĀ NODAĻA: Īstenais Kristus
  2-1 Jēzus tēli | 2-2 Aba, Tēvs | 2-3 Kā Jēzus Sevi pasludina | 2-4Jēzus – Palestīnas ebrejs | 2-5 Jēzus un tauta | 2-6 Jēzus vārdi | 2-7 Jēzus nabadzība | 2-8 Jēgas atrašana ikdienas pieredzē | 2-9 Jēzus – intelektuālis | 2-10 Jēzus dabiskums | 2-11 Spēja uztvert citu vajadzības | 2-12 Jēzus – radikālis | 2-13 Jēzus radikālās prasības | 2-14 Jēzus radikālā valoda | 2-15 Jēzus radikālā autoritāte | 2-16 Jēzus radikālā pieņemšana | 2-17 Pārprastais Jēzus | 2-18 Īstenais krusts: Šodien ir piektdiena | 2-19 Šodien tāds pats kā vakar | 2-20 21.gadsimta Jēzus | 2-21 Kristus cilvēciskuma nozīme | 2-22 Jēzus dievišķā puse | 2-23 Tēvs un Dēls | 2-24 Koncentrēšanās uz Kristu | 2-25 Jēzus Gars|
 
TREŠĀ NODAĻA: Kā īstenais Kristus tika pazaudēts
 

Kāpēc tika pieņemta Trīsvienība 3-1 Pielāgošanās pagānismam | 3-2 Patiesa intelektuāla neveiksme? | 3-3 Domas, ka Jēzus nav cilvēks, psiholoģiskā pievilcība | 3-4 Ebreju ietekme uz Trīsvienību | 3-5 Netīrā politika un Trīsvienības doktrīna | 3-6 Trīsvienība: vēlme pēc atzīšanas | 3-7 Kā tika pazaudēts īstenais Kristus |

   
PIELIKUMS: Daži sagrozīti Raksti
  1 Ievads | 2-1 Iesākumā bija vārds” | 2-2  „Vārds bija pie Dieva” | 2-3 „Vārds tapa miesa" | 2-4 „Vārds bija Dievs” | 2-5 „Caur Viņu viss ir radies” | 2-6 Kā Logos / vārds tapa miesa | 3  Jēzus Sevis uzcelšana (Jņ.2:19-21) | 4 „Dievs ir Gars (Jņ.4:24) | 5 „Es esmu no debesīm nācis” (Jņ.6:33,38) | 6 „Pirms Ābrahāms tapa, esmu Es” (Jņ.8:58) | 7 To skaidrību, kas Man bija pie Tevis, pirms pasaule bija” (Jņ.17:5) | 8 „Klints, kas tiem gāja līdzi” (1.Kor.10) | 9 „Dieva veidā būdams” (Fil.2) | 10 Kolosiešiem 1:15-18: „Viņā radītas visas lietas” | 11 Kas bija Melhisedeks? |